Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
VisitDenmarks samlede arbejde med bæredygtighed er resulteret i, at HORESTA netop har certificeret organisationen som Green Tourism Organization (GTO).
”Vi er glade for, at HORESTA med certificeringen som GTO anerkender VisitDenmarks samlede arbejde med bæredygtighed. Vi har i de seneste år haft et større strategisk fokus på bæredygtighed i organisationen. Og her er det at blive certificeret som GTO en vigtig milepæl på den interne front,” siger kommunikationschef Anders Rosbo VisitDenmark.
Bag certificeringen som Green Tourism Organization (GTO) ligger en lang række kriterier på miljø- og bæredygtighedsområdet blandt andet i forhold til energi, affald og indkøb, som man som turistorganisation skal leve op til.
Endvidere lægges der i certificeringen vægt på, at organisationen i sin kommunikation og markedsføring advokerer for miljøhensyn og bæredygtige løsninger.
”VisitDenmark er virkelig trådt i karakter i forhold til arbejdet med bæredygtig turisme. Både på de eksterne linjer med analyser, som viser danskernes og nærmarkedernes fokus på det grønne og øget markedsføring af Danmarks grønne profil og nu også på de interne linjer ved at blive tildelt Green Tourism Organization (GTO), ” siger Mikal Holt Jensen, miljøchef i HORESTA og sekretariatsleder for GTO og fortsætter:
”Denne indsat viser vejen for danske turisme, men er også et tydeligt signal til omverden.”
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Joe & The Juice sætter turbo på global ekspansion
13-05-2025
-
Scandic opruster: Flere hoteller og ny franchise-strategi i Danmark
13-05-2025
-
Fremgang i Københavns Lufthavn trods global uro
13-05-2025
-
Turister belønnes igen for grøn adfærd i København
13-05-2025
-
Global uro får flere danskere til at overveje ferie hjemme
13-05-2025
-
Den norske stat træder ind som medejer i Norwegian
13-05-2025
-
Hotel Vildbjerg skal finde ny køkkenchef
13-05-2025