Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Turismen i hovedstaden har været ekstremt hårdt ramt. Derfor har Københavns største hotelkæde omlagt sin marketingsstrategi, så den bedre flugter med, hvad man håber er muligt for turismen i 2021, siger Dorte Krak, administrerende direktør i Arp-Hansen til Berlingske.
”Min forhåbning er, at Danmark får lov at åbne. Og jeg er ikke så naiv, at jeg tror, der kommer en masse turister fra udlandet. Men jeg håber, at vi kan få en masse danskere til at tænke, at det kunne være hyggeligt at tage til København,” siger Dorte Krak.
Nu håber hun på at kunne tiltrække flere turister i køreafstand fra hovedstaden. Den nye strategi er nødvendig for turistbranchen. Wonderful Copenhagen har netop fremlagt, hvor hårdt 2020 har været for den københavnske turistbranche. Ud af en tabt omsætning i forhold til 2019 på 31 milliarder kroner for den samlede danske turistbranche, stod hovedstadsområdet for 28 milliarder.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025