Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Mens det går bedre og bedre for møde- og konferencebranchen uden for København, er hovedstaden fortsat hårdt ramt. Særligt fordi den udenlandske mødeturisme ligger stille.
Sådan lyder meldingen fra både Ole Sorang, der er marketingdirektør for Radisson Hospitality i Nord- og Vesteuropa, samt fra adm. direktør i Bellagroup, Christian Folden Lund.
Og billedet genkender de også hos HORESTA.
“Overordnet set klarer det danske marked sig rigtig godt, men det er de danske gæster og nationale events, der trækker læsset. Men fordi København typisk er så tunge på internationale møder og konferencer – altså de helt store events – så er man i hovedstaden ikke tilbage på sporet endnu,” siger Kristan Nørgaard, politisk direktør, HORESTA.
Ole Sorang mener, at København har rigtig godt muligheder for at genskabe væksten i mødeturismen, men erkender, at det er lettere sagt end gjort.
“Vi må ikke være blinde og tro, at det her ikke er et perspektiv, som man også har kigget ind i på andre destinationer. Så kampen bliver om muligt endnu hårdere for at genvinde markedsandele på den internationale bane. Så det bliver ikke nemt,” siger Ole Sorang.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025