Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Mange medlemmer kontakter i denne tid HORESTA, fordi de oplever, at kunder aflyser julefrokoster og andre arrangementer på grund af den stigende Covid 19-smitte. De er i tvivl om, hvordan de skal tackle disse afbestillinger, skriver HORESTA’s nyhedsbrev.
Men den stigende smitte statuerer ikke, som nogle tror, en “force majeure”-situation, som medfører vederlagsfri afbestilling. Force majeure forudsætter, at der er fastsat restriktioner, som muliggør (ulovliggør) leveringen af ydelsen, og det er ikke tilfældet lige nu, lyder det fra HORESTA.
Sundhedsministeren har tilkendegivet, at for eksempel julefrokoster kan gennemføres med de fornødne forholdsregler. Det er altså almindelige afbestillingsregler, som finder anvendelse. Kundens bekymring for corona er således kundens risiko, understreger HORESTA.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Alexander Kølpin åbner nyt hybridhotel i Aarhus
03-06-2025
-
3 Days of Design skaber vækst og fylder hotellerne
03-06-2025
-
København godkender nyt hotel og tv-center ved Kalvebod Brygge
03-06-2025
-
Ny måling: Flertal vil hæve aldersgrænsen for alkohol
03-06-2025
-
Billund-hotel tilpasser sig efter Ryanair-exit
03-06-2025
-
Cofoco vokser – men skruer ned for investeringerne i 2025
03-06-2025
-
Danske Hoteller A/S klar til næste opkøb efter stor Esbjerg-investering
03-06-2025
-
Comwell Hvide Hus Aalborg bliver en del af global hotelkæde
03-06-2025
-
Randers Regnskov planlægger stor udvidelse til over 50 mio. kr.
03-06-2025
-
Svinkløv Badehotel fejrer 100-års jubilæum
03-06-2025