Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Frederik Møller startede som kuffertdreng som 20-årig på Marriott i København og har brugt de sidste 15 år på at arbejde sig op igennem hotelbranchen. Blandt andet har han stået i spidsen for flere gennemgribende hotelrenoveringer – senest i DGI Byen – inden han startede som landechef for fem københavnske hoteller, hos Ligula Hospitality Group, i starten af 2020.

”Da jeg startede i Ligula Hospitality Group stod branchen, og verden, midt i en global pandemi, og hotelbranchen var helt nede i knæ” fortæller Frederik Møller, der har brugt de sidste to år på nytænke, omstrukturere og skære helt ind til benet på sine hoteller.

Nu hvor der er lys for enden af tunnelen i branchen, er det tid til et nyt kapitel for Frederik, der altid har drømt om at digitalisere hoteloplevelsen mere, især midt i en coronatid. Han starter 1. januar et job som salgsdirektør for Aeroguest.

 ”Vi skal re-tænke hele måden at bo på hotel på. Det er gammeldags at gå op til en skranke og checke ind – det gør man jo slet ikke på et fly mere. Der er alt digitalt,” siger han, og fortsætter:

”Når du booker en flybillet, så har du en masse mulighed for tilkøb, fx ekstra benplads, vinduesplads og hvor du vil sidde. Den mulighed skal hotelgæster også have for at få lige præcis den hoteloplevelse, de drømmer om. Med AeroGuest kan hotellet generere mere service med muligheder for tilkøb, og det er win/win for alle parter”, forklarer Frederik, der ser frem til at opbygge salgsteams i Europa, Sydøstasien og Nordamerika over de næste par år.

Hotel Insights 2025 - Vejle

Kl. 9.00-13.30

Få inspiration til hvordan du kan udvikle din virksomhed og bliv opdateret på de seneste markedsdata og forventninger til branchens udvikling.

Hotel Insights 2025 - København

kl. 9.00-13.30

Få inspiration til hvordan du kan udvikle din virksomhed og bliv opdateret på de seneste markedsdata og forventninger til branchens udvikling.

Log ind