Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
I juni kom det frem, at en café i Vejle stod til en massiv bøde, efter at man i 12 tilfælde havde afviklet Facebook-konkurrencer, hvor brugerne blev opfordret til at tagge andre brugere - for at kunne deltage i konkurrencerne, skriver Fredericia Dagblad.
Det er imidlertid i strid med dansk markedsføringslov, da det såkaldte "spamforbud" dikterer, at virksomheder ikke må stille tags - eller henvisninger - som krav for deltagelse. Et tag udløser nemlig en notifikation hos den taggede bruger.
”Ifølge markedsføringsloven har enhver ret til selv at bestemme, hvem de vil modtage reklame fra, og derfor må en virksomhed ikke sende for eksempel notifikationer på sociale medier uden først at indhente modtagerens samtykke til det,” sagde forbrugerombudsmand Christina Toftegaard Nielsen dengang i en pressemeddelelse.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA: Danskernes julevaner er i bevægelse
28-12-2025
PRESSEKLIP
-
HORESTA: Hotelstop i Indre By i København er kortsigtet og skadeligt
28-12-2025
-
Anders Holch Povlsen overtager ikonisk Aarhus-hotel
28-12-2025
-
Brandramt hotel melder ud: Genåbner i 2026
28-12-2025
-
Hotel dropper den klassiske julegave til medarbejderne
28-12-2025
-
Stort hotel i Korsør solgt efter to år på markedet
28-12-2025
-
Hotelbranchen klarer sig godt trods stigende omkostninger
28-12-2025
-
Airbnb under pres: Danskerne er delt i synet på udlejning
28-12-2025