Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

De bedste til at reklamere for Danmark som turistland er danskerne selv. Derfor skal tusinder af frivillige hænder i Aarhus nu hjælpe med at løfte og udvikle dansk turisme i tiden efter COVID-19. Sådan lyder filosofien bag det ambitiøse turismeprojekt ASK ME, som nu støttes med ca. 7,0 mio. kr. af Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse, skriver de i en pressemeddelelse. I første omgang sættes der ind i Østjylland, og med tiden skal frivilligheden udvides og skabe resultater i turismeprojekter over hele landet.

Frivillighedsindsatsen blev opbygget i forbindelse med Europæisk Kulturhovedstad Aarhus i 2017, og i dag tæller frivilligorganisationen ca. 2.200 ressourcestærke frivillige. De mange frivillige tog imod kulturhovedstadens gæster og er en af de vigtigste årsager til, at Aarhus siden har kunnet løfte store events som VM i sejlsport og The Tall Ships Race.

Pia Lange Christensen, direktør for destinationsselskabet VisitAarhus, som har udviklet projektet, udtaler:

”I Aarhus er det lokale engagement nerven i vores gæsteservice. Vores frivillige kan med deres lokale viden og store engagement give den bedste service til vores gæster, og på grund af dem kan vi skabe mere attraktive oplevelser og besøgsmål. Her under COVID-19 er der blevet endnu mere brug for synlige værter, der kan indgå tryghedsskabende dialoger med gæsterne. Jeg glæder mig derfor til at udvikle vores frivilligkoncept yderligere via ASK ME og til at give vores erfaringer videre til turismevirksomheder i hele landet.”

Læs hele historien her.

Log ind