Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Ayob Mohammad driver The Pita House i Randers, og har netop åbnet en ny butik i Aalborg. Begge steder har han valgt at investere i selvbetjeningsløsninger, fordi det sikrer et godt workflow i de travle timer.

”Der er ikke tid til, at vi hele tiden bliver afbrudt af kunder, og så skal tilbage til at lave en pita. Brødet og kødet bliver koldt, og det hele går lidt i stå, hvis der kommer mange bestillinger, mens vi har travlt med en stor bestilling,” forklarer Ayob Mohammad.

For selvom skærmene ofte står helt uberørte, så sparer Ayob Mohammad en medarbejder i de travle frokost- og aftentimer.

”Der er masser af timer om dagen, hvor den ikke bliver brugt, men når jeg har brug for den, så bliver den virkelig også brugt,” siger Ayob.

The Pita House har købt sin selvbetjeningsløsning ved EmployTech, som drives at Kerim Arikan og Rasmus Pedersen.

”Vi laver selvbetjeningsløsninger, men det, vi sælger, er i princippet en digital medarbejder til de travle timer. Vi aflaster alt lige fra restauranter til stadions - steder, hvor der er mange kunder, på ét tidspunkt, siger Kerim Arikan, der selv kommer fra et liv i restaurationsbranchen.

AI i drive-thru skaber udfordringer for Taco Bell

Kædens stemmestyrede AI skulle effektivisere drive-thru-bestillinger, men har vist sig at være sårbar over for misbrug. Nu strammer Taco Bell kontrollen og lægger op til øget menneskelig overvågning.

Log ind