Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Den danske hotelbranche befinder sig midt i en historisk krise. Det gælder også hotelkæden Brøchner Hotels. Derfor skal et nyt samarbejde med mere end 30 lokale virksomheder i København, gøre det mere attraktivt for lokale turister at besøge deres hoteller, skriver Børsen.

Det offensive initiativ hedder GO Local. Her samarbejder de blandt andet med ølvirksomheden Mikkeller og restaurantkæden Cofoco. Idéen er, at man som gæst får en fordel, hvis man besøger en af de virksomheder som Brøchner Hotels samarbejder med.

Det er ikke blot Brøchner Hotels, som står i en udfordrende situation. Ifølge politisk konsulent hos Horesta, Kristian Nørgaard, står hotelbranchen i en historisk ringe situation.

“Det står rigtig hårdt til. Nogle få har lige kunne ånde ud i sommer. Men særligt for hotellerne i hovedstaden har det været meget svære syv-otte måneder,“ siger han. Han uddyber samtidig med, at hotellerne på nuværende tidspunkt ligger mellem indeks 30 og 40.

Læs hele historien her.

Log ind