Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
For at understøtte arbejdsmarkedet blev der tidligere i år indgået en midlertidig aftale omkring en såkaldt arbejdsfordelingsordning.
Nu er regeringen enedes med arbejdsmarkedets parter om at forlænge ordningen, så den i stedet for at udløbe ved slutningen af 2020 løber frem til og med slutningen af 2021.
Det oplyser Beskæftigelsesministeriet fredag morgen i en pressemeddelelse.
Hensigten med arbejdsfordelingsordningen er at undgå fyringer ved at medarbejderne fordeler arbejdet mellem hinanden. Det sker konkret ved, at de deler det arbejde, der er, og i den resterende tid uddanner de sig eller er hjemme på dagpenge.
Ud over forlængelsen er der også blevet enighed om en række andre forhold omkring ordningen.
Blandt andet har man gjort den mere fleksibel, så arbejdsmarkedets parter kan aftale, at virksomhederne på deres overenskomstområde får mulighed fort at nedsætte arbejdstiden med op til 80 procent frem for de nuværende 50 procent.
Ifølge Beskæftigelsesministeriet kan medarbejdere i ordningen modtage en forhøjet dagpengesats og trækker ikke på deres toårige dagpengeret, mens de er i ordningen.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026