Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Landet over kæmper den i forvejen hårdt pressede restaurationsbranche med næb og klør for at holde sig oven vande, skriver dagbladet Børsen.

"Det her kommer til at koste os mange, mange, mange penge. Lige nu ligger vi langt under halvdelen af det normale antal gæster. Men glem det forretningsmæssige. Det vigtigste for os er at sikre, at vores over 300 ansatte har et job på den anden side," siger Jesper Boelskifte, der er adm. direktør i Copenhagen Concepts.

Hos toprestauranten Mielcke & Hurtigkarl i København er hovedejer og adm. direktør Jakob Mielcke vant til lange ventelister. Nu er der masser af ledige tider i bookingsystemet.

I en pressemeddelelse siger direktør i HORESTA, Katia K. Østergaard, at "erhvervet bløder og står til at tabe flere milliarder i 2020, hvis den nuværende situation fortsætter".

EU vil nu sikre mere troværdige online-anmeldelser

EU har lanceret et nyt adfærdskodeks, der skal gøre online-anmeldelser mere retvisende. Formålet er at styrke gennemsigtigheden og fjerne falske anmeldelser. HORESTA og hotelbranchen hilser tiltaget velkomment, men efterlyser mere bindende fælles regler i EU.

Log ind