Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Booking.com kan fortælle om en stigning i søgninger på overnatningssteder i værtsbyerne for UEFA EURO 2020™, hvilket siger noget om, at fansene har et ønske om at være til stede ved begivenheder som denne.
Ifølge en undersøgelse fra Booking.com foretaget på 29 markeder blandt mere end 19.000 fodboldfans vil næsten halvdelen (49%) af fansene på globalt plan hellere rejse for at se deres favorithold spille kamp i 2020 end at tage på familieferie. Derimod ville 31% af danskerne vælge at rejse for at se sit fodboldhold fremfor en ferie med familien*.
Blandt alle værtsbyerne har der været størst stigning i søgninger på Bukarest, Baku og Bilbao – i hver af disse byer var der en stigning på 150 pct. sammenlignet med sidste år. I København har antallet søgninger for samme periode steget med godt 33 pct.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025