Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Forbrugerangsten ulmer – og den starter i medierne og erhvervslivet, skriver Christen Bagger,tidligere direktør, Nordic Choice Hotels, Børsen.

”For nogle dage siden var jeg til VL-møde, og snakken gik omkring (det virtuelle) bord naturligt rundt krisestemning i virksomhederne, fyringer, recessions-tanker og andre realistiske, men også pessimistiske tanker. Lige indtil én fra gruppen fik sneget sætningen “Vi lå i index 1000 i april måned” ind i samtalen. På samtlige 20 webcam-billeder var der store øjne og måbende blikke. Udsagnet blev fulgt af et “Fortæl fortæl” og “Vis det dog udadtil, så vi får noget optimisme ud i samfundet.” Men afsenderen af budskabet var blevet rådgivet til at gå lidt stille med dørene, og var nervøs ved at lukke en journalist ind. For det er jo hårde tider og den slags jubel kan blive opfattet forkert – lige nu.”

Christen Bagger vil slå et slag for, at alle der har en god eller positiv historie, journalist eller erhvervsleder, fortæller den nu. Vi har brug for den. Den gule “breaking-bjælke” har kørt længe nok – og den har den utilsigtede bieffekt, at vi alle bliver nervøse for job og helbred, vi bliver hjemme, og vi lader tegnedrengen være lukket, skriver han.

Læs hele indlægget her.

Log ind