Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Wonderful Copenhagen står sammen med Copenhagen Visitor Service under Københavns Kommune bag den nye kampagne #BrugDinBy – den har brug for dig. Formålet er at øge københavnernes fokus på, at der i takt med genåbningen er en lang række oplevelser i deres by, som venter på dem, og at de mange restauranter, butikker, kulturinstitutioner mm. nu har mere brug for de lokale kunder end nogensinde før.

”Under normale omstændigheder er turisterne med til at sikre, at hovedstaden har et stort udvalg af oplevelser, som vi alle nyder godt af. Det er afgørende for os alle, at vi også efter corona-krisen vil have en spændende by med et stort udvalg af oplevelser, ikke mindst i forhold til turismen. Derfor opfordrer vi med den her kampagne til, at vi alle sammen går ud og bruger vores by, nu hvor den har så stort brug for os,” siger Tine Kastrup-Misir, kommunikations- og marketingdirektør i Wonderful Copenhagen.

Ud over lokales opslag har flere af hovedstadens kendte kokke og madpersonligheder i løbet af kampagnens første dage delt en række anbefalinger på Instagram, bl.a. Claus Meyer, restauratør Christian Puglisi, Mikkel Bjergsø, der står bag Mikkeller, og Frederik Bille Brahne, som står bag bl.a. Apollo bar & kantine på Charlottenborg samt Kafeteria på Statens Museum Kunst.

Ud over de lokales og aktørernes egne opslag med #BrugDinBy skal sponserede videoer på både Instagram, Facebook og Youtube sikre, at budskabet når bredt ud til både borgere og udbydere af oplevelser i hovedstaden.

I kampagnens næste skridt bliver budskabet #BrugDinBy – den har brug for dig endvidere foldet ud i byens rum med plakater – eks. ved busstopsteder, mens kampagnen vil fortsætte ad flere omgange den kommende tid.

Læs hele historien her.

Log ind