Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Før skulle Hotel Fjordgaarden i Ringkøbing konkurrere med 655 hoteller, men i dag skal hotellet ’kun’ konkurrere med 15 kurbadshoteller i Danmark, Sverige og Nordtyskland. Da åbner hotellet nemlig sit nye kurbad og skifter samtidig navn til kun at hedde Fjordgaarden, skriver Politiken.

”Vi har bygget Kurbad Fjordgaarden, fordi vores nabo oplevelsescentret Naturkraft netop er åbnet, og Lalandia i Søndervig forventes at åbne i sommeren 2022. Vi vil gerne skabe noget for voksne, hvor de kan finde ro og velvære,” siger Camilla Bülow, som er salgs- og marketingchef på Fjordgaarden.

Fjordgaarden har hidtil haft 70 procent erhvervskunder, men kurbadet skal være med til at ændre sammensætningen af gæster, så halvdelen bliver kurbadsgæster og turister. Og det er ikke kun indendørs, Fjordgaarden får en overhaling. I forbindelse med kurbadet opføres også et orangeri, hotellet får en ny træfacade og en kurbadshave, som er en naturhave med vilde blomster, og en træsti med forskellige oplevelser. Camilla Bülow fortæller, at hotellet gerne vil have Green Key-certificering, som signalerer, at vi satser på bæredygtighed og arbejder mod at gøre Fjordgaarden CO2-neutral, akkurat som vi serverer lokale råvarer i vores restaurant.

Læs hele historien her.

Log ind