Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
En ny kampagne fra EU hedder ”Fair work, Fair play”, og Skattestyrelsens del af kampagnen sætter bl.a. fokus på at udbrede kendskabet til danske regler og rettigheder om arbejdsvilkår og skat, at skabe opmærksomhed om fordelene ved ordnede forhold på arbejdsmarkedet og sætte fokus på konsekvenserne af social dumping.
Da både social dumping og sort arbejde er en udfordring i hele EU, er et af budskaberne i kampagnen også, at ordnede forhold på arbejdsmarkedet er med til at sikre fair konkurrence, samt at det kan have konsekvenser, hvis man som virksomhed ikke overholder gældende regler.
Fra dansk side er det Arbejdstilsynet og Skattestyrelsen, der på sociale medier vil bakke op og bidrage til kampagnen med hashtagget #EU4FairWork. Begge styrelser vil i den kommende tid sætte fokus på konsekvenserne af social dumping og indsatsen for at bekæmpe det.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Styrk din ESG-rapportering med ESG Monitor
05-12-2025
PRESSEKLIP
-
Vejle får nyt hotel med 87 værelser
05-12-2025
-
Udeblivelser koster københavnsk restaurant 150.000 kr.
05-12-2025
-
Danske Hoteller fejrer 35 år med fokus på lokal forankring
05-12-2025
-
Ny aftale med Forsvaret sikrer fremtiden for Aarhus Airport
05-12-2025
-
Nordsjællandsk grillkæde åbner nyt spisested
05-12-2025
-
Politikere drømmer om festivalplads og kæmpearena i København
05-12-2025
-
Ny formand skal styrke madkulturen i Danmark
05-12-2025
-
Delte meninger om autocampere i turismeerhvervet
05-12-2025