Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
En ny kampagne fra EU hedder ”Fair work, Fair play”, og Skattestyrelsens del af kampagnen sætter bl.a. fokus på at udbrede kendskabet til danske regler og rettigheder om arbejdsvilkår og skat, at skabe opmærksomhed om fordelene ved ordnede forhold på arbejdsmarkedet og sætte fokus på konsekvenserne af social dumping.
Da både social dumping og sort arbejde er en udfordring i hele EU, er et af budskaberne i kampagnen også, at ordnede forhold på arbejdsmarkedet er med til at sikre fair konkurrence, samt at det kan have konsekvenser, hvis man som virksomhed ikke overholder gældende regler.
Fra dansk side er det Arbejdstilsynet og Skattestyrelsen, der på sociale medier vil bakke op og bidrage til kampagnen med hashtagget #EU4FairWork. Begge styrelser vil i den kommende tid sætte fokus på konsekvenserne af social dumping og indsatsen for at bekæmpe det.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA satte fokus på arbejdsmiljø på TV2 News
21-12-2025
-
HORESTA Play: Sovino Brands deler erfaringer med at optimere betalingsløsning
21-12-2025
-
Restaurationsbranchen viser styrke i 2025 trods pres på økonomien
21-12-2025
-
Beskæftigelsen i hotel- og restaurationsbranchen bygger videre på stærk fremgang
21-12-2025
PRESSEKLIP
-
Events uden bøvl: Nye regler letter vejen for udenlandsk arbejdskraft
19-12-2025
-
Lars Larsen Group planlægger nyt hotel
19-12-2025
-
Turismeforsker: 2025 var stabilt – 2026 kræver nytænkning og balance
19-12-2025
-
Arp-Hansen udskyder overtagelse af Brøndums Hotel
19-12-2025
-
Ny lukkelov skal styrke turismen i mindre byer
19-12-2025
-
Internationalt: Atari lancerer gaming-hotel
19-12-2025
-
Airbnb får millionbøde i Spanien for ulovlige boligannoncer
19-12-2025