Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Danskerne har indtaget sommerlandet. Særligt det, der ligger derude, hvor man kan skimte vand fra hver en vinkel. Og det kan mærkes hos restauranter, caféer, barer og hoteller ved de danske kystbyer og i naturskønne områder, oplyser HORESTA til DR.
”Vi oplever, at alle de hoteller, restauranter og caféer, der ligger naturskønt, er omgivet af ferierende danskere. Og det er nok en af årsagerne til, at netop de caféer, restauranter og hoteller oplever, at de har en rigtig god sommer,” siger Annette Hyldebrandt, der er chef for turisme- og oplevelsesøkonomi i HORESTA.
Mens det går godt i de mest idylliske områder af Danmark, står det anderledes til i flere af de største byer. Særligt de caféer, barer og restauranter, hvis omsætning i høj grad er baseret på udenlandske gæster, har det fortsat svært, oplyser HORESTA. De er blandt andet udfordret af kravet om afstand og kvadratmeter samt seksdagesreglen.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025