Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Over hele landet forsøger direktører fra forlystelsesparker at råbe regeringen op. I den nyligt lancerede sommerpakke, der skal booste turismen og oplevelsesøkonomien i Danmark ved at sende 700 millioner kroner ud i branchen, er forlystelsesparkerne nemlig ikke nævnt med et ord, skriver Randers Amtsavis.
Sommerpakken giver danskerne mulighed for at rejse billigt rundt i landet og få enorme rabatter på entréen i blandt andet dyreparker, akvarier, zoologiske haver og museer. Noget, der gerne skulle lokke flere besøgende til og dermed give landets turistattraktioner en tiltrængt økonomisk indsprøjtning ovenpå coronakrisen. Men er det en forlystelsespark, man driver, må man klare sig selv og krydse fingre for, at danskerne fravælger de billige tilbud fra sommerpakken og i stedet betaler fuld pris for at komme ud og køre rutsjebane.
”Det er problematisk, at man laver en sommerpakke, der kun tilgodeser dele af erhvervet. For at undgå at lave konkurrenceforvridning bør man tilgodese hele erhvervet,” lyder det fra direktøren i Djurs Sommerland, Henrik Nielsen.
Samme kritik lyder fra blandt andre Legoland, Sommerland Sjælland og Fårup Sommerland:
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025