Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Pandemien kan stikke en kæp i hjulpet på et muligt aktieopkøb fra Gorm’s majoritetsejer, norske Orkla. Detailkoncernen købte 67 pct. af kæden tilbage i 2016 med en option til at øge ejerandelen til 100 pct., skriver FødevareWatch.dk.
Af moderselskabets seneste halvårsrapport fremgår det imidlertid, at med den nuværende situation er "sandsynligheden for, at optionen bliver benyttet betragtet som meget lav".
Hos Gorms lægger adm. direktør og medstifter, Christian Madsen, vægt på, at virksomheden såvel som resten af restaurationsbranchen har været hårdt ramt af corona-krisen. Det har haft " et uundgåeligt økonomisk tab til følge," skriver han i en skriftlig kommentar til FødevareWatch. Han understreger dog, at virksomheden kun lige for alvor er ved at komme i fulde omdrejninger igen – den sidste restaurant åbnede i denne uge – og selvom de allerede ser utroligt positive tendenser i form af flere restauranter, der leverer langt over forventning, med højere toplinje end sidste år.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026