Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Iværksætterne bag kaffeselskabet The Coffee Collective har ligesom alle andre brugt en stor del af 2020 på at absorbere coronapandemiens effekter.
The Coffee Collective driver blandt andet en række kaffebarer og har netop meldt sig ind i HORESTA.
I et netop offentliggjort regnskab går selskabet, der siden sin start i 2007 er vokset i alle år, for første gang tilbage, og det er både på toppen og i bunden.
I 2019/20-regnskabsåret, som blev afrundet med udgangen af juni, faldt bruttofortjenesten med knap 900.000 kr. til 19,1 mio. kr., mens der på bundlinjen blev høvlet knap 1 mio. kr. af det rekordhøje resultat fra 2018/19.
I alt blev resultatet på 643.000 kr.
"Overordnet har det været et mærkeligt år, og det er det jo egentlig stadig. Da krisen ramte havde vi et møde i bestyrelsen, hvor vi blev enige om, at kunne vi undgå at afskedige ansatte, og kunne vi opnå et positivt resultat i regnskabsåret, så ville det være en succes," siger adm. direktør Peter Dupont.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025