Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Det er et kardinalpunkt for Montra Hotellerne at udvise ansvarlighed og bæredygtighed, og derfor er det naturligt, at alle kædens hoteller nu er mærket med turismens internationale miljømærke Green Key, fortæller den administrerende direktør i Montro Hotels, Thomas Weifenbach Jensen, til GreenKey.dk.
”I et hårdt år for vores branche og hotellerne, har vi udnyttet tiden på denne bæredygtigheds indsats, så vi nu får en tidlig julegave med en Green Key-tildeling af alle vores hoteller.”, udtaler Thomas Weifenbach Jensen.
Hele ledelsen og medarbejdere fra Montra Hotels har været med på den grønne rejse mod Green Key og er motiveret til at føre arbejdet videre, uddyber han, og fortsætter:
”Jeg vil godt takke mine kollegaer for deres indsats i denne proces. Fra vi tog beslutningen om at gå efter Green Key, har alle bakket op og været villige til at gå efter målet.”, fortsætter Thomas Weifenbach Jensen.
Fra Green Keys sekretariatschef, Mikal Holt Jensen, lyder det:
”Stort tillykke til Montra-hotellerne. Jeg er meget imponeret over, hvordan kæden og deres ansatte er gået til opgaven med arbejdet mod Green Key,” udtaler Mikal Holt Jensen.
Montra-hotellerne har på det seneste arbejdet med at forbedre affaldssorteringen på alle hoteller og med at nedbringe vandforbruget i brusere og vandhaner, uden det går ud over gæsternes oplevelse og komfort. Men de tages også med på rejsen via ny informationsindsats, som bidrager til, at indsatsen sker i samarbejde med gæsten.
Bygningerne er generelt af nyere dato med god isolering og nyere faciliteter. Samtidig er belysningen løbende blevet forbedret, så der primært findes LED i de fleste lamper, mens alle de energiforbrugende minibarer er fjernet på alle hoteller.
”Montra havde et rigtig godt afsæt, og i løbet af et halvår, er der sat yderligere initiativer i gang, som er et godt eksempel på den vilje, der er i erhvervet til at bidrage til den grønne dagsorden. Nu handler det om at fortsætte og fastholde indsatsen samt holde dampen oppe både hos ansatte og at få gæsterne med på rejsen.”, slutter sekretariatsleder Mikal Holt Jensen.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025