Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Trods coronakirsen går det - nærmest helt overraskende – godt for Airbnb, skriver Jyllands-Posten.
Den amerikanske internetplatform har genoptaget den børsnotering, som blev aflyst i foråret, og årets 3. kvartal bød på et overskud på 1,4 mia. kr. Det var ikke bare usædvanligt midt i en global pandemi - det var også et af de få kvartaler med overskud i hele Airbnb's 13-årige liv.

Tilbage står spørgsmålet: Hvordan kunne Airbnb bare lige ryste en coronakrise af sig?

”Folk ville gerne ud af deres hjem og længtes efter at rejse, men de ønskede ikke at rejse langt væk eller at være i fyldte hotellobbyer,” lyder analysen fra Airbnb.
Samtidig steg andelen af langtidsbookinger, fordi nogle af de millioner af hjemsendte kontorfolk gik på jagt efter en kontorplads væk fra deres hjem.

Dansk turisme er sårbar uden et kriseberedskab

Krisetænkning mangler i turismebranchen, advarer katastrofeforsker Rasmus Dahlberg. Han efterlyser konkrete beredskabsplaner, der kan beskytte både gæster, kulturarv og oplevelsesøkonomi, når uventede hændelser opstår.

Log ind