Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Adm. direktør i VisitDenmark, Jan Olsen, glæder sig over afskaffelsen af 6-dagesreglen.
”Det er fantastisk glædeligt, at 6-dages reglen bliver ophævet. Det vil helt sikkert betyde, at en del flere udenlandske turister vil overveje at rejse til Danmark. Vi vil nu sætte ekstra tryk på vores markedsføring. For vi har i den grad brug for at få turisterne tilbage for at redde så meget økonomi som muligt,” fortælle Jan Olsen.
I øjeblikket kører VisitDenmark kampagner i Danmark, Tyskland, Holland, Storbritannien, Norge og dele af Sverige. Nu kan kampagnerne udbredes i det omfang, at det giver mening i forhold til blandt andet rejseanbefalinger og tilgængelighed. Samtidig bliver kampagnerne målrettet turisternes feriemønster i efteråret.
”Nu hvor sommeren er ved at være slut, er der færre turister, som tager på ferie med 6 eller flere overnatninger. Henover efteråret tager forholdsvis flere på kortferie, og derfor er det helt afgørende, at 6-dages reglen nu bliver fjernet. Det kommer især København og de større byer til gode, men også resten af landet får glæde af det,” siger Jan Olsen.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Small Danish Hotels skifter navn i ny strategisk satsning
16-12-2025
-
12 hotelbyggerier på tegnebrættet i Indre By
16-12-2025
-
International arbejdskraft er blevet afgørende i København
16-12-2025
-
Madklubben skruer ned for ekspansionsplaner og op for fokus på kvalitet
16-12-2025
-
Pokémon Festival i København kan booste sommerturismen i 2026
16-12-2025
-
Dansk turisme er sårbar uden et kriseberedskab
16-12-2025
-
Danske medlemmer af Relais & Châteaux dropper ålen: Vil redde truet art
16-12-2025