Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
I Danmark omsætter forlystelsesparkerne, i normale tider, for omkring 3,4 mia. kroner. Det er mange penge og samtidig beskæftiger de danske forlystelsesparker mere end 7200 personer. Med en højsæson der går på held, er den foreløbige opgørelse fra branchen at man kun har 45 procent af de samme gæster, som man havde sidste år, skriver Michael Aastrup Jensen (V), medlem af Folketinget, udenrigsordfører i Århus Stiftstidende.
”Selvom danskerne holder ferie i Danmark, har mange tilvalgt de billige billetter til andre attraktioner. Det efterlader forlystelsesparkerne med et problem, da de ikke har fået adgang til sommerpakkerne, der giver nedsat billetpriser. Det er unfair konkurrence, når et sommerland skal konkurrere mod kulturtilbud der kan tilbyde halv pris. Selvom det at gå i Zoologisk Have ikke kan sammenlignes med en vild rutschebane i Djurs Sommerland, er det unfair, at den ene kan få hjælp, mens den anden virksomhed ikke kan,” mener han.
En lavere moms for forlystelser og attraktioner betyder ikke blot, at det bliver billigere for danskerne, men også for de mange udenlandske besøgende i parkerne, skriver Michael Aastrup Jensen i sit indlæg.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025