Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
For år tilbage fravalgte tyske turister Danmark, fordi her var for kedeligt. Nu kommer tyskerne, fordi her er kedeligt. Nogenlunde sådan kan resultaterne af en ny markedsundersøgelse fra Visitdenmark oversættes. Som følge af covid-19 foretrækker størstedelen af tyske turister således rolige og nære destinationer, hvor der ikke vrimler med andre turister. Og det er vel at mærke ikke et krav, at destinationerne samtidig bugner med forlystelser, skriver Jyllands-Posten.
”For 10 år siden kom mange tyske turister ikke til Danmark, fordi her var for få oplevelser. Det billede er nu i gang med at blive vendt på hovedet, idet mange tyskere prioriterer natur, nærhed og tryghed højst. Derudover søger de destinationer, hvor man ikke står som sild i en tønde, og det er positivt for mange af de mindre danske turismedestinationer. I den forbindelse er det faktisk uden betydning, at der måske mangler lidt på oplevelsesdelen,” siger Mads Schreiner, markedschef for Visitdenmark i Tyskland.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Nyborg Strand fordobler overskud og investerer massivt
08-05-2025
-
Brøndums Hotel i Skagen bliver premiumhotel
08-05-2025
-
Joe & The Juice er tilbage i plus
08-05-2025
-
Hotel Koldingfjord hædret som landets bedste venue for femte gang
08-05-2025
-
Greenpeace ændrer kampagne efter pres fra VisitDenmark
08-05-2025
-
Comwell sætter ny rekord og styrker resultatet i 2024
08-05-2025
-
Brancheprofil skal løfte Charlottehaven til næste niveau
08-05-2025
-
Portræt af en pioner: Peter Brinks forvandler hoteller og menneskeliv
08-05-2025