Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Hvornår begynder de udenlandske turister igen at rejse til Danmark? Vil COVID-19 gøre turisterne mere tilbageholdende med at rejse – eller længes turisterne efter at rejse? Hvad vil turisterne lægge vægt på, når de vælger destination? Og hvordan vil økonomien påvirke deres rejsevalg?
Selv om coronakrisen langt fra er ovre, er VisitDenmark ligesom mange andre aktører i dansk turisme i gang med at forberede aktiviteter, der kan sættes i søen, når myndighederne i Danmark og resten af verden begynder at åbne grænserne, og det igen er forsvarligt at rejse.
”Før verden blev ramt af COVID-19 var turisternes rejseadfærd velbeskrevet gennem data og analyser. Men coronakrisen stiller os i en helt ny situation, hvor vores eksisterende viden er sat ud af kraft. Derfor har vi igangsat nye undersøgelser, der skal monitorere bevægelser i markedet og give viden om, hvordan turisterne bliver påvirket af coronakrisen,” siger Helle Damkjær, analysechef i VisitDenmark.
På det danske marked er undersøgelsen allerede sat i gang sammen med Danske Destinationer, Dansk Kyst- og Naturturisme og Dansk Storbyturisme. Resultaterne forventes at kunne offentliggøres i maj måned. På de tre nærmarkeder vil selve dataindsamlingen begynde i maj. I takt med udviklingen vil VisitDenmark overveje at rulle undersøgelsen ud på flere markeder.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Small Danish Hotels skifter navn i ny strategisk satsning
16-12-2025
-
12 hotelbyggerier på tegnebrættet i Indre By
16-12-2025
-
International arbejdskraft er blevet afgørende i København
16-12-2025
-
Madklubben skruer ned for ekspansionsplaner og op for fokus på kvalitet
16-12-2025
-
Pokémon Festival i København kan booste sommerturismen i 2026
16-12-2025
-
Dansk turisme er sårbar uden et kriseberedskab
16-12-2025
-
Danske medlemmer af Relais & Châteaux dropper ålen: Vil redde truet art
16-12-2025