Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Turismen i Danmark skraber bunden for tiden på grund af coronavirussen, og det lægger op til et kæmpe opgør, når sygdommen har lagt sig. Ikke bare inden for den danske grænse. Mange andre lande står i samme situation som Danmark.
Beregninger fra VisitDenmark viser, at Danmark alene i foråret står til at tabe 15 milliarder kroner i den kommercielle turismeomsætning. Det er altså blot fra marts til maj. Det skriver Standby.dk.
VisitDenmarks formand, Allan L. Agerholm, påpeger, at det er vigtigt, at danskere bliver turister i deres eget land, hvis de ønsker at hjælpe turismebranchen. Derfor vil VisitDemnark nu arbejde på kampagner, der kan få danskere til at tage på ferie i Danmark i stedet for udlandet.
Der er dog brug for meget mere end det, hvis branchen skal genvinde sit niveau, når corona-krisen er overstået, påpeger Allan Agerholm.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025