Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Himmelbjerget, Randers Regnskov og Mønsted Kalkgruber bliver en del af Visitaarhus’ fremtidige markedsføring af Aarhus-området. Flere kommuner er kommet ind under destinationsselskabet, og andre er på vej ind i den fælles indsats for at lokke flere turister til det østjyske område, skriver Jyllands-Posten.
”Vi tror på, at vi kan gøre det bedre ved at samle kræfterne. Potentialet ligger i, at der er et meget bredere udvalg af produkter, som man kan rejse hertil for,” fortæller direktør Pia Lange Christensen, Visitaarhus.
I fjor gik Destination Djursland sammen med Visitaarhus for at opnå en mere effektiv international markedsføring af områdets attraktioner, og senest har Visitsilkeborg meldt sig under fanerne. Skanderborg Kommune har truffet beslutning om at gå samme vej, og i øjeblikket føres der forhandlinger med Viborg, Randers og Favrskov kommuner. Om alt går vel, kan Visitaarhus omfatte otte kommuner ved årsskiftet, vurderer turistchefen.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Optimeet 2026 udvider med nye formater og spor
06-11-2025
-
Restaurantbranchen oplever vækst – men inflation dæmper effekten
06-11-2025
-
Core Hospitality runder 2.000 værelser med udvidelse i Esbjerg
06-11-2025
-
HORESTA inviterer til valgdebat om turisme og erhverv i København
06-11-2025
-
Airbnb-snyd fører til samråd: Minister varsler stramninger
06-11-2025
-
Fastfood løfter sig i kvalitet og tiltrækker flere gæster
06-11-2025
-
Digitale værktøjer vinder frem i restaurantbranchen
06-11-2025
-
Moxy Hotel åbner i Aarhus’ nye Sydhavnskvarter
06-11-2025
-
Henrik Specht takker af efter fire årtier i rejsebranchen
06-11-2025
-
Hæder til Danhostel Stevns for ekstraordinært værtskab
06-11-2025