Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Vejret er vigtigt for turismen. Det kan både Djurs Sommerland, Randers Regnskov og Gammel Estrup Herregårdsmuseum blive enige om. Hvor godt, de har været tilfredse med lige præcis denne sommers vejr, varierer til gengæld en hel del, skriver Århus Stiftstidende.

Direktør for Randers Regnskov, Henrik Herold, kunne godt have brugt en hel uge med regn. Han mener, at denne sommer har været til den varme og tørre side. Det betyder, at søgningen til Randers Regnskov ikke har været helt så god, som de kunne håbe på. Men den har dog været udmærket. Blandt andet har regnskoven haft sit højeste besøgstal på een dag nogensinde, da 4500 besøgte attraktionen en regnvåd dag.

Djurs Sommerland havde en rekordsæson med 817.000 besøgende i 2018, og attraktionen håber, at de efter Halloween når op på 800.000 besøgende.

Dansk turisme vil vinde de norske gæster tilbage

VisitDenmark lancerer ny kampagne for at genvinde norske turister, der fravælger Danmark på grund af prisniveauet. Destinationer og attraktioner bakker op om initiativet, der skal synliggøre værdien af de danske ferieoplevelser.

Log ind