Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
McDonald’s lancerede i januar kampagnen Happy Meal Readers, hvor familierne altid har muligheden for at vælge en børnebog i stedet for et stykke legetøj. Målsætningen er at bidrage til at øge læselysten hos de danske børn, og McDonald’s forventer at uddele omkring 600.000 bøger alene i år. Kampagnen er blandt andet blevet lanceret gennem reklamefilm med Sofie Linde, skriver Middelfartavisen.dk.
Analysefirmaet Moos-Bjerre har evalueret kampagnen som en læseindsats og hæfter sig ved flere positive og spændende resultater.
”Der er interessante indikatorer på, at bogen når ud til grupper i samfundet, som ofte er underrepræsenteret i andre læsningsrettede indsatser. Undersøgelsen finder således for eksempel, at forældre med folke- og grundskolebaggrund uden videre uddannelse er blandt de grupper, hvor flest svarer, at de har talt om bogen efterfølgende. Vi vurderer derfor, at kampagnen har stort potentiale for at være en effektfuld læsestimulerende indsats”, siger adm. direktør og partner hos Moos-Bjerre A/S, Michael Moos-Bjerre.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Minister: Turismen skal fylde mere i den offentlige debat
14-11-2025
-
Too Good To Go vinder frem i presset amerikansk marked
14-11-2025
-
H.C. Andersens Hus slår besøgsrekord i Odense
14-11-2025
-
Noma skifter retning og satser på produkter til forbrugerne
14-11-2025
-
Madklubben og Arla inviterer skoleklasser i køkkenet
14-11-2025
-
Københavnere kan følge historisk restaurering af Rundetårns kuppel
14-11-2025
-
Nyt hotel på vej i Nakskov med lokal investering
14-11-2025