Hvad kommer til at definere turismeerhvervet næste år? Booking.com har givet deres bud, og her nævner platformen ’rise of the second cities’ – altså øget fokus på de byer, som ligger i laget lige under hovedstader m.m.

Ifølge tal fra Booking.com svarer 54 pct. nemlig, at de ønsker at spille en rolle i at reducere overturisme. 51 pct. svarer således, at de ville være villige til at vælge en lignende, mindre kendt destination, hvis de dermed bidrog i mindre grad til overturisme. Samtidig svarer 60 pct., at de gerne ville have adgang til en app eller service, der pegede dem i retning af destinationer, hvor øget turisme kunne have positiv indvirkning på det lokale.

I alt nævner Booking.com ni megatrends, som vil tegne det kommende år i turisterhvervet. Læs mere her.

Har du fået læst?

Hoteller giver værelser til kulturarven

Arbejdet med færdiggørelsen af "det nye" Nyborg Slot og fortællingen om Nyborg som middelalderens mødested i Danmarks riges hjerte bliver intensiveret de næste tre år, skriver Fyens Stiftstidende. Og som en både kontant og symbolsk opbakning til projektet har seks af byens hoteller valgt at donere 150 overnatninger til projektet.

VisitAalborg-direktør: ”Turismen skaber vækst”

Aalborg Kommune at opretholde Danmarks tredjestørste turismeomsætning på godt fire milliarder kroner, og vi stiler hver dag efter at tiltrække endnu flere gæster til Aalborg, så vi kan skabe mere vækst, flere arbejdspladser samt en bæredygtig turismeudvikling de kommende år. Sådan skriver Anja Mathiasen, konstitueret direktør, VisitAalborg, i Nordjyske Stiftstidende.

Lalandia-direktør: Vi investerer også i Rødby

Vi vil fortsat investere kraftigt i Lalandia i Rødby. Det fastslår administrerende direktør i Lalandia, Jan Harrit, oven på meddelelsen om, at selskabet bag, Parken Sport & Entertainment, nu går i gang med at etablere et nyt Lalandia i Søndervig i den nordlige ende af Ringkøbing Fjord, skriver Folketidende.dk.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne