Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Drik vand fra hanen, reducér brugen af plastik, og brug byens skraldespande. Det er blot nogle af de handlinger, som Københavns Kommune og Wonderful Copenhagen ønsker at sætte fokus på i en ny kampagne, skriver TV2 Lorry.
Kampagnen lanceres, mens København er vært for C40 klimatopmødet onsdag til lørdag, og den indeholder helt konkret ti handlinger, der sætter fokus på en mere miljøbevidst og bæredygtig adfærd blandt både danske og internationale gæster i hovedstaden.
”Skal vi fastholde Københavns brand og førerposition, skal vi gøre det muligt for gæsterne at forstå og tage del i byens mange grønne og bæredygtige handlemuligheder”, siger Mikkel Aarø Hansen, administrerende direktør i Wonderful Copenhagen.
De ti handlinger, som bæredygtighedskampagnen indeholder:
- Udforsk byen på cykel
- Brug offentlige transportmidler
- Drik vand fra hanen
- Reducér brugen af plastik
- Husk pant på flasker
- Brug byens skraldespande
- Køb bæredygtigt
- Brug byens havnebade – og tag dit affald med dig
- Spis lokalt
- Vær nysgerrig, og oplev områderne udenfor byens travle centrum
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025