Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Flere grønne retter på menukortet hos restaurantkæden Cofoco det seneste halvandet år har været med til at sænke kødsalget. I 2019 har Cofoco solgt 25 pct. mindre kød end i 2018, fortæller adm. direktør Christian Lytje til Børsen. Cofoco driver 12 restauranter med forskellige koncepter, og det er nøglen til kædens succes, ifølge ham, skriver FødevareWatch.dk.

"Vores evne til at tilpasse os og prøve nye ting af hurtigt er klart en af vores fordele," siger Christian Lytje.

I 2018 rundede Copenhagen Food Collective, som er selskabet bag restaurantdriften, en bruttofortjeneste på 110 mio. kr. – et stykke over de 99,8 mio. kr. i 2017.

Pakhus Bryggen opnår Green Key-certificering

Det historiske venue på Islands Brygge har fået turismens internationale miljømærke. Direktør Allan Hansen fremhæver medarbejdernes indsats og ambitionen om at gøre bæredygtige valg lettere for kunderne.

Log ind