Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Flere grønne retter på menukortet hos restaurantkæden Cofoco det seneste halvandet år har været med til at sænke kødsalget. I 2019 har Cofoco solgt 25 pct. mindre kød end i 2018, fortæller adm. direktør Christian Lytje til Børsen. Cofoco driver 12 restauranter med forskellige koncepter, og det er nøglen til kædens succes, ifølge ham, skriver FødevareWatch.dk.
"Vores evne til at tilpasse os og prøve nye ting af hurtigt er klart en af vores fordele," siger Christian Lytje.
I 2018 rundede Copenhagen Food Collective, som er selskabet bag restaurantdriften, en bruttofortjeneste på 110 mio. kr. – et stykke over de 99,8 mio. kr. i 2017.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Joe & The Juice sætter turbo på global ekspansion
13-05-2025
-
Scandic opruster: Flere hoteller og ny franchise-strategi i Danmark
13-05-2025
-
Fremgang i Københavns Lufthavn trods global uro
13-05-2025
-
Turister belønnes igen for grøn adfærd i København
13-05-2025
-
Global uro får flere danskere til at overveje ferie hjemme
13-05-2025
-
Den norske stat træder ind som medejer i Norwegian
13-05-2025
-
Hotel Vildbjerg skal finde ny køkkenchef
13-05-2025