Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Nets tester en ny betalingsløsning, hvor ansigtet bliver brugt i stedet for Dankortet. Testen skal hjælpe med at forstå, om folk er klar til at tage ansigtskendelse i brug som betaling, og hvor løsningen bedst kan gøre sig gældende. Det skriver FinansWatch.
"Vi skal forstå, om befolkningen er klar til det. Hvis det her ikke bliver til noget i morgen eller i det næste års tid, så er det ikke teknologien. Så er det mennesket. Vi tester det for at forstå, hvor det giver mening," forklarer Jesper Kildegaard Poulsen.
Det er udfordrende at få folk til at tage noget nyt og fremmed i brug, anerkender Jesper Kildegaard Poulsen. Med de seneste års sager om læk af persondata fra store it-virksomheder er der en vis skepsis overfor, hvor ens personlige oplysninger havner henne, og hvordan de bliver forvaltet.
"Mit gæt er, at når man er på McDonalds på deres nye selvbetjeningsmaskiner, køber man næsten det samme hver eneste gang. Hvad med, at du kom ind, og så tager den et billede og siger "Velkommen, skal det være det samme som sidst?" Der vil det være væsentligt mere naturligt med ansigtet end kortet."
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025