Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Et nyt miljømærke for bæredygtig turisme har set dagens lys. Navnet er Green Tourism Organization, og den første organisation til at få mærket er hovedstadens turistbureau Wonderful Copenhagen for en turismestrategi med fokus på både den økonomiske, sociale og miljømæssige side af bæredygtig turisme, skriver Fyens.dk.
For turisterne giver sådan en miljømærkning et pejlemærke, hvis man spørger Mikal Holt, der er daglig leder for Green Key og miljøchef i HORESTA.
”Der er fokus på bæredygtighed i øjeblikket. Vores mission er ikke at få folk til at stoppe med at rejse, men at få dem til at gøre det på en anden måde. Når man som turist går efter virksomheder, der gør en ekstra indsats for miljøet, er det en måde at sørge for, at man i fremtiden stadig kan dyrke de oplevelser, der er i forbindelse med turisme,” fortæller han.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Finanslov sender millioner til attraktioner og oplevelsesprojekter
24-10-2025
-
Direktørstop på Plesners Badehotel efter få måneder
24-10-2025
-
Vismænd: Råderummet er 32 mia. kr. mindre end oplyst
24-10-2025
-
Noma og Novonesis går sammen om nye smagsløsninger
24-10-2025
-
Aros sætter åbningsdato for prestigeprojekt
24-10-2025
-
Ny evaluering viser manglende kontrol med korttidsudlejning
24-10-2025
-
Erfaren leder vender tilbage til Charlottehaven
24-10-2025