Om 10 år vil kun ét ud af ugens aftensmåltider være hjemmelavet i de danske familier. Om 20 år ved børnene ikke, hvad de skal bruge et køkken til.

Sådan lyder et par af udsigterne, hvis man fremskriver Madkulturens årlige undersøgelse af danskernes madkultur og madvaner, og det vækker bekymring i organisationen, skriver Fødevarewatch.

Hvad der skal gøres, er endnu ikke helt klart, men det kommer man formentlig nærmere i den tænketank, som Madkulturen nu nedsætter. Tænketanken, der skal mødes tre gange om året, har sit første møde torsdag med deltagelse af kokke, bloggere og repræsentanter fra landbrug og detailhandel.

Supermarkeder i offensiven over for madboder

Danskerne spiser meget mere uden for hjemmet – også på farten. Det skaber store forandringer i dagligvarehandlen, hvor supermarkedskæder og andre derfor kæmper hårdt for at få en andel af det salg.

Fastfoodkæde samarbejder med Madkulturen om ny måltidssalat

I foråret 2017 lancerede McDonalds for første gang to måltidssalater, der var udviklet i samarbejde med Madkulturen. Nu har samarbejdet atter båret frugt, og McDonalds er klar med en "to’er,” som igen sætter skub i de sundere alternativer på menuen.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne