Om 10 år vil kun ét ud af ugens aftensmåltider være hjemmelavet i de danske familier. Om 20 år ved børnene ikke, hvad de skal bruge et køkken til.

Sådan lyder et par af udsigterne, hvis man fremskriver Madkulturens årlige undersøgelse af danskernes madkultur og madvaner, og det vækker bekymring i organisationen, skriver Fødevarewatch.

Hvad der skal gøres, er endnu ikke helt klart, men det kommer man formentlig nærmere i den tænketank, som Madkulturen nu nedsætter. Tænketanken, der skal mødes tre gange om året, har sit første møde torsdag med deltagelse af kokke, bloggere og repræsentanter fra landbrug og detailhandel.

WebRight2Aarsdag19.jpg

GÅ IKKE GLIP AF:

HORESTA ÅRSDAG 2019

Torsdag, den 14. november
 
Tivoli Hotel & Congress Center
Copenhagen
  • Bæredygtighed – som forretningsmæssig agenda
  • Stor 'Community Pavilion' med spændende nyheder
  • De bedste key note speakers fra ind- og udland
  • Årets største brancheevent - netværk med kollegaer

Tag en dag ud til HORESTA Årsdag og deltag i
Creating SusDANEable Change’.

Markante investorer køber sig ind i nystartet måltidsklub

Vin-startuppet Winefamly har for øjeblikket god medvind på markedet for det abonnementsbårne drikkevaresalg. Medvinden fra vinhandlen håber grundlægger og direktør Thomas Pedersen på, at man også kan overføre til startuppet Rigtigmad.dk, der er det, man kan kalde en digital madklub med salg af kød, fisk, fjerkræ, specialiteter, færdige måltider og måltidskasser.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne