Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Det finske kantineselskab Fazer Food Service formåede at hæve salget med 29,2 mio. kr. i 2018. Omsætningen landede dermed på 737,8 mio. kr. for året, viser nyt regnskab ifølge FødevareWatch.dk.
Ved udgangen af 2018 lå 29,9 mio. kr. på bundlinjen, hvilket var 4 mio. kr. under resultatet fra året før. Direktør Morten Hammerich peger på flere væsentlige årsager til, at resultatet ikke fulgte med toplinjen.
"I slutningen af 2017 og i løbet af 2018 har vi rebrandet hele vores forretning. Tidligere havde vi to servicebrands, som nu er blevet slået sammen til ét. Det har haft nogle ret store, men også forudsigelige omkostninger til skiltning, design og eksterne reklamebureauer. Det har været en stor post," fortæller han.
Dertil har den danske enhed omstruktureret sin kommercielle afdeling, så den matcher Fazer Groups datterselskaber på tværs af lande. Det har resulteret i nogle relativt store omkostninger, ifølge direktøren.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Minister: Turismen skal fylde mere i den offentlige debat
14-11-2025
-
Too Good To Go vinder frem i presset amerikansk marked
14-11-2025
-
H.C. Andersens Hus slår besøgsrekord i Odense
14-11-2025
-
Noma skifter retning og satser på produkter til forbrugerne
14-11-2025
-
Madklubben og Arla inviterer skoleklasser i køkkenet
14-11-2025
-
Københavnere kan følge historisk restaurering af Rundetårns kuppel
14-11-2025
-
Nyt hotel på vej i Nakskov med lokal investering
14-11-2025