Max Krog og Nikolai Therkelsen er idémændene og lederne i kantinevirksomheden Jeres Marketenderi i Hellerup. Virksomheden startede sidste år og oplever allerede stor efterspørgsel på deres løsninger inden for kantine, catering og mødeforplejning m.m.

”En kantine skal drives som en god restaurant med fuldt hus hver dag. Den store forskel er dog, at det er de samme gæster som bespises hver dag, året rundt i kantinen. Mange spisere har mange forskellige behov, og derfor forsøger vi at skabe en udvikling og en variation, hvor de spisende oplever, at der er faglærte kokke tilstede med passion og stolthed for deres håndværk”, fortæller Max Krog.

Max Krog har en fortid ved blandt andet Kokkeriet, Kiin Kiin, Aamanns, Madklubben og Madkastellet. Nikolai har blandt andet været på Skt. Petri i København og Café Norden.

”Vi tror på, at kantinens ultimative formål er at glæde så mange medarbejdere som overhoved muligt. Vi benytter os af brugerundersøgelser og spørgeskemaer, som kan hjælpe os til at skræddersy kantinens indhold og form”, lyder det fra Max Krog.

Madkastellet rykker massivt ind på kantinemarkedet

HUBNORDIC i Ørestad City er KLP Ejendommes bud på fremtidens flerbrugerhuse. Et 120.000 m2 nyt kontortilbud, der skal imødekomme de krav virksomheder i dag stiller, når de vil skabe en attraktiv arbejdsplads og tiltrække de bedste hoveder.

Brugen af økologisk mejeri i danske storkøkkener er vokset markant de sidste fem år

Danskerne er vilde med økologi, og efterspørgslen efter økologiske mejeriprodukter mærkes også i danske kantiner og storkøkkener samt hos Arla Pro, der blandt andet leverer økologiske mejeriprodukter til storkøkkener. Det underbygges af tal fra Danmarks Statistik, som viser, at de danske storkøkkener indkøber mere økologi end nogensinde før.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne