Som B.T. har beskrevet de seneste dage, bliver jobcentrene kritiseret for at være for dyre og for dårlige. Ifølge direktøren i Simply Cooking, Martin Haugaard, var det afgørende, at kontakten med kommunen blev overtaget af to personer: Én person fra Hans Knudsen Instituttet, der har specialiseret sig i at få svage ledige i job, og en jobcentermedarbejder.

Og så blev der pludselig stillet krav.

»Min erfaring med jobcentrene tidligere er, at vi fik praktikanter ud, som simpelthen ikke ønskede at være i praktik. De blev tydeligvis presset ud, og de var efterladt til sig selv. Og det var ikke en succes hverken for os eller dem,« siger Martin Haugaard.

Han mener, at det er vigtigt, at både virksomheden og kommunen stiller højere krav, og de ledige føler, at de bliver set og værdsat. De skal ikke bare skrælle gulerødder i et hjørne, men være en del af et team, siger han.

Læs hele historien her.

Brandingkampagnes ambassadørkorps toptunes til at fortælle om erhvervet

14 af erhvervets største talenter har dedikeret noget af deres sparsomme fritid til at bakke op om 3F og HORESTAs kampagne Hospitality Career. Her vil de fortælle om de mange sjove, inspirerende, udfordrende og anderledes ting, der gør deres arbejdsliv spændende. Målet er, at få flere unge til at slå øjnene op for erhvervets muligheder.

Hvem får lettere adgang til udenlandsk arbejdskraft?

Regeringen, Radikale Venstre, Socialistisk Folkeparti, Enhedslisten og Alternativet er enige om, at der i tillæg til den gældende såkaldte positivliste udarbejdes en ny supplerende positivliste omfattende stillinger på minimum faglært niveau på områder, hvor der er mangel på arbejdskraft.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne