Fazer Group fokuserer på sine dagligvarer (FMCG) og den direkte forbrugerorienterede forretning og har indgået aftale om at sælge Fazer Food Services til Compass Group PLC, aftalen er underlagt EU-Kommissionens fusionskontrol.

Fazer Food Services er en ledende foodserviceudbyder på det nordiske marked. Efter den foreslåede overtagelse, vil Fazer Food Services få bedre muligheder for at investere i sine forretningsmuligheder og udnytte sit fulde potentiale. Compass Group PLC er en ledende global foodserviceudbyder og opererer i omkring 45 lande. Fazer Group vil fokusere på at udøve sin strategi og investere i vækst; organisk og gennem opkøb.

”Vi ser interessante vækstmuligheder i alle Fazer Groups forretningsområder, der hver især har specifikke krav til investeringer. Derfor har vi besluttet os for at strømline forretningsporteføljen, så vi kan have fokus på at gribe disse muligheder. Vi er yderst tilfredse med at have Compass Group PLC som en potentiel ny ejer til Fazer Food Services. Fazer Food Services kan nu indlede en ny fase med et stærkt bagland, der vil støtte op om udviklingen af vores forretning. Fazer Group vil anvende midlerne fra salget af Fazer Food Services til at investere i Fazer Groups vækststrategi,” siger Christoph Vitzthum, President & CEO i Fazer Group.

WebRight2Aarsdag19.jpg

GÅ IKKE GLIP AF:

HORESTA ÅRSDAG 2019

Torsdag, den 14. november
 
Tivoli Hotel & Congress Center
Copenhagen
  • Bæredygtighed – som forretningsmæssig agenda
  • Stor 'Community Pavilion' med spændende nyheder
  • De bedste key note speakers fra ind- og udland
  • Årets største brancheevent - netværk med kollegaer

Tag en dag ud til HORESTA Årsdag og deltag i
Creating SusDANEable Change’.

Kantinedirektørs opråb preller af hos detailkæderne

Søren Kanne, der er divisionsdirektør i kantinekoncernen Coor, mener, at de danske dagligvareaktører i langt højere grad skal træffe valg for forbrugerne for dermed at spille en større rolle i forhold til at nedbringe fødevarebranchens klimaaftryk på kloden. Det opråb giver ikke umiddelbart genlyd hos de detailaktører på det danske landkort, som FødevareWatch har talt med.

Kantinekoncern vil se dagligvarehandlen tage mere ansvar

Økologi er ikke kun godt, og jordbær, blåbær og danske agurker i februar er decideret meningsløst. Det mener Søren Kanne, der er divisionsdirektør i service- og kantinekoncernen Coor, der er børsnoteret i Stockholm. Det skriver FødevareWatch.dk.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne