Møbelgiganten Ikea er ikke kun god for at sælge møbler, men også måltider som kødboller med kartoffelmos og tyttebærsyltetøj, og nu skal madiværksætter Claus Meyer hjælpe med at gøre madoplevelsen i Ikea bedre, skriver FødevareWatch.dk.

"Ikeas udbredelse og succes indebærer et stort ansvar og mange muligheder. Vi er både stolte og begejstrede for at blive inviteret med til næste kapitel af Ikeas madrejse," udtaler Claus Meyer i meddelelsen.

Han peger på, at Ikea årligt sælger mad for over 2 mia. euro, hvilket svarer til knap 15 mia. kr., og dermed er en markant aktør. Ikea serverer mad i over 430 varehuse fordelt på 52 lande.

Har du fået læst?

Tre nye restauranter fordoblede København Zoos madsalg i 2019

I 2019 havde Københavns zoologiske have godt halvanden million gæster. Det er det højeste antal gæster nogensinde - og 350.000 flere end i 2018, som også var et rekordår for haven. Det oplyser København Zoo i en pressemeddelelse ifølge Ritzau.

”Hotel” er åbnet i København: Ny vinbar sælger vin pr. gram

Ottos Hotel er, på trods af navnet, ikke et hotel. Det har det dog været. Bygningens lange historie har været vidt omkring, blandt andet brygger, en sadelmager og en øltapper har boet her og altså også et hotel med det navn, som nu bliver så smukt genbrugt, skriver MigOgKbh.dk.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne