Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Når 3F’erne går på arbejde, hører 19 procent af dem deres leder tale grimt eller nedsættende til dem eller deres kollega. Det skriver Fagbladet 3F på baggrund af en rundspørge som Analyse Danmark har lavet for mediet.

HORESTAs direktør Katia K. Østergaard oplever i sit arbejde, at et godt arbejdsmiljø og den gode tone i dag er noget hotel- og restaurationsvirksomheder har fokus på, efter det har været et emne i mange år.

”Der er ingen tvivl om, at branchen er presset, og så kan det være lettere at komme til at sige noget nedsættende. Men i mange tilfælde bliver der sagt undskyld bagefter. Det er også en del af det: At man sidder ned med en øl bagefter og snakker om, hvordan aftenen er gået. Men derfor er det selvfølgelig ikke acceptabelt overhovedet at tale grimt.”

Se også

Advarsel ved ubehageligt sprogbrug på arbejdspladsen

Et godt arbejdsmiljø forudsætter respektfuld kommunikation. Men hvad gør man som arbejdsgiver, hvis en medarbejder taler nedladende, bruger skældsord eller på anden måde bidrager til en ubehagelig omgangstone?

Log ind