Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Airbnb og GoMore udbredte deleøkonomien – nu er turen kommet til Delihood, skriver virksomheden i en pressemeddelelse. Først solgte man brugt designertøj til andre, lejede sig ind i fremmede menneskers hjem og delte bilturen til Jylland med andre rejsende – uden at kende hinanden. Nu er tiden så kommet til at lave mad til hinanden.
Onlineplatformen Delihood ligger i forlængelse af disse succesfulde fænomener og bliver stedet for private menneskers maddeling i Danmark. Med Fødevarestyrelsens nye retningslinjer for privatsalg af mad, er det nu blevet muligt som privatperson at sælge for 100.000 kr. mad om året. Her kan dygtige amatørkokke altså få en ekstra indkomst, mens de dyrker deres passion for god mad.
Bag platformen står serieiværksætter Torben Klitbo (Cofoco, Roomservice, Dining Week m.fl.), burgerkonge Klaus Wittrup (Gasoline Grill), mad innovatør Max Schellenbauer (bla. Aarstiderne og Irma) og filosof Søren Riis (GoMore og UrbanWineBox).
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025