Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Flyselskabet Air New Zealand serverer hvert år over otte millioner kopper kaffe ombord på deres fly, og selvom de bruger genbrugelige, plantebaserede kopper, så bliver de otte millioner kopper alligevel til en del affald om året, skriver EB.dk.
Derfor har Air New Zealand nu introduceret en helt ny kop, som i stedet for at ende i skraldespanden, skal ende nede i maven på passagererne.
I forsøget på at reducere skralden ombord serverer de kaffen i en spiselig småkage-kop med vaniljesmag.
”Vi har afprøvet koppen, og vores kunder er vilde med det. Vi har også brugt koppen som dessertskål”, siger Niki Chave, chef for kundeoplevelser hos Air New Zealand, i en pressemeddelelse.
Den spiselige kop er lavet i samarbejde med virksomheden Twiice, som også arbejder på at lave andet spiseligt service
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025