2018 var et ekstraordinært travlt år på Green Solution House. Således havde det bornholmske hotel besøg af i alt 13.368 danske og udenlandske møde- og konferencegæster. Det er en stigning på ikke mindre end 84,9 procent sammenlignet med året forinden.

Hotellet blev indviet i 2015 og har oplevet støt voksende besøgstal siden da. Men fra 2017 til 2018 er besøgstallene altså blevet lige knap fordoblet, hvilket hoteldirektør Trine Richter tilskriver et stramt fokus på bæredygtighed lige siden hotellets indvielse.

”Vi har hele tiden været klar over, at det kræver minimum 3-4 år at blive kendt på markedet. Der er vi ved at være nu, og derfor ser vi besøgstallene stige. Derudover har vi gjort meget for at skille os ud fra mængden ved at skabe et byggeri, der er så skarpt bundet op på bæredygtighed og miljøvenlige byggeløsninger, at netop det fokus i sig selv er blevet et trækplaster,” siger Trine Richter med henvisning til, at Green Solution House foruden møde- og konferencegæster også får besøg af klimaturister, der rejser til Danmark fra særligt Asien for at opleve det bæredygtige hotel.

Destination Bornholm: ”Vi skal have dem til at blive – også uden for sæsonen”

Selvom der ikke er meget at brokke sig over lige nu på Bornholm, er det vigtigt at sikre den gode udvikling, mener Pernille Kofoed Lydolph, direktør i Destination Bornholm. Hun slog derfor ned på det velkendte ønske om at udvide sæsonen i en debat på det netop overståede Folkemøde, som HORESTA og Destination Bornholm arrangerede. Det skriver Tidende.dk.

Turisterne strømmer til Bornholm

De sidste mange år har været rekordår for antallet af passagerer på færgerne, og lige nu spår Færgens pressekoordinator, Annette Timmermann, at dette års sæson bliver lige så god som den sidste.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne