Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Når rejsende reserverer hotelovernatning på bookingportaler (OTA’er), så sker det 39,6 pct. af gangene, at ordren bliver annulleret. I 2014 var annulleringsraten 32,9 pct., skriver HotelManagement.net.
Det er resultater fra en analyse af D-Edge Hospitality Solutions, der er ejet af Accor.
Analysen har kigget nærmere på flere end 200 OTA’er for 680 hoteller i Europa mellem 2014 og 2018.
Booking Holdings (ejer af Booking.com) havde den højeste annulleringsrate i undersøgelsen med 50 pct. Det var en vækst på 6,4 pct. fra 2014 til 2018. Expedia oplevede blot 26,1 pct. af ordrerne blev annulleret.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025