Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Sushikokkenes kreationer går ikke hånd i hånd med gæsternes begejstring og deres billede til Instagram. For spørger man sushikokkene, der har brugt en lang årrække for at mestre kunsten, vil de fortælle: ”Det perfekte stykke sushi skal spises inden for tre sekunder.”
De joker ofte med, at det skal køres direkte ind i munden på gæsten fra anretningen. Madoplevelsen kan ikke vente på det perfekte Instagrambillede, og det vækker dyb frustration for de japanske michelinrestauranter i New York, skriver det lokale madmedie Eater.
Der er temperaturforskelle mellem ris, fisk og tilbehør. På præcis det tidspunkt skal det spises - ikke efter. Men nogen gæster har et kamera og samtidig en smartphone, hvor billedet skal redigeres til Instagram – Det kan tage tre til fire minutter for dem, siger Chef Masashi Ito fra michelinrestauranten Sushi Zo i New York.
Han bakkes op af kollegaen Masaki Saito fra Sushi Ginza Onodera, der har også to michelinstjerner
”Jeg forstår værdien af foto, og jeg ved, at køkkenet i en restaurant er en forretning. Men ærlig talt synes jeg, kameraer skal forbydes. Jeg ønsker, de skal stå på flyfunktion og lægges væk. Jeg ønsker de skal koncentrere sig om madoplevelsen,” siger han.
Læs hele historien her.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025