Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Sushikokkenes kreationer går ikke hånd i hånd med gæsternes begejstring og deres billede til Instagram. For spørger man sushikokkene, der har brugt en lang årrække for at mestre kunsten, vil de fortælle: ”Det perfekte stykke sushi skal spises inden for tre sekunder.”
De joker ofte med, at det skal køres direkte ind i munden på gæsten fra anretningen. Madoplevelsen kan ikke vente på det perfekte Instagrambillede, og det vækker dyb frustration for de japanske michelinrestauranter i New York, skriver det lokale madmedie Eater.
Der er temperaturforskelle mellem ris, fisk og tilbehør. På præcis det tidspunkt skal det spises - ikke efter. Men nogen gæster har et kamera og samtidig en smartphone, hvor billedet skal redigeres til Instagram – Det kan tage tre til fire minutter for dem, siger Chef Masashi Ito fra michelinrestauranten Sushi Zo i New York.
Han bakkes op af kollegaen Masaki Saito fra Sushi Ginza Onodera, der har også to michelinstjerner
”Jeg forstår værdien af foto, og jeg ved, at køkkenet i en restaurant er en forretning. Men ærlig talt synes jeg, kameraer skal forbydes. Jeg ønsker, de skal stå på flyfunktion og lægges væk. Jeg ønsker de skal koncentrere sig om madoplevelsen,” siger han.
Læs hele historien her.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Hotel Dagmar udvider med nye værelser i Ribe
28-10-2025
-
Nimb Hotel anerkendes med flere priser
28-10-2025
-
Nyt lejlighedshotel skyder op nær Amager Strand
28-10-2025
-
Minister: Regler for korttidsudlejning skal håndhæves bedre
28-10-2025
-
Mikkeller-restaurant i lufthavnen fik sur smiley og bøde
28-10-2025
-
Historisk hotel ved Vesterhavet opnår Greenkey-certificering
28-10-2025
-
Stor interesse for ny afdeling af Statens Museum for Kunst i Thy
28-10-2025
-
Starbucks-ansatte truer med strejke
28-10-2025