Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Der sker store forandringer i danskernes madvaner i disse år. Forbrugerne lægger i stadig større stil økologiske madvarer med lav fedtprocent i indkøbskurven, mens pakker med bøffer og bacon oftere må vige pladsen til fordel for linser og kikærter.
Det mærker man dog ikke hos McDonald’s, hvor 180.000 danskere lægger nu vejen forbi hver dag. Det er gennemsnitligt 20.000 flere daglige gæster end for bare et år siden. Kædens omsætning, som sidste år landede på 2,3 mia. kroner og dermed en vækst på fem pct. fra året før, er i første halvår af 2018 steget med yderligere seks pct. sammenlignet med sidste år.
Fastfood-kæden har de seneste år investeret knap 400 mio. kroner i at ombygge restauranterne, og det har ifølge virksomhedens kommercielle direktør, Mads Friis, særligt bidraget til væksten.
Snart bliver burgerne også suppleret med cafe latte, cortado og americano, når fastfood-kæden inden længe vil forsøge sig med en barista i nogle af restauranterne.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025