Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Flere erhvervsdrivende vælger at holde deres møde i Nordsjælland, når de planlægger en dag ud af huset. Til og med august i år har de fem VisitNordsjælland-kommuner flere end 166.000 forretningsrelaterede overnatninger. Det er en stigning på 23 procent, når tallene sammenlignes med dem fra samme periode sidste år, hvor overnatningstallet på forretningsrelaterede overnatninger var på godt 135.000 og for hele året på lidt over 216.000.

”Følger vi den flotte kurve bliver 2018 det bedste mødeår siden VisitNordsjællands begyndelse. Der er ingen tvivl om, at de fine tal bl.a. skyldes at hoteller som f.eks. Hotel Bretagne, Marienlyst Strandhotel og Fredensborg Store Kro har fået mere kapacitet og dermed også har mulighed for at afholde flere møder. Og så har mødenetværket Unikke Mødesteder i VisitNordsjælland-regi arbejdet målrettet på at markedsføre Kongernes Nordsjælland som en mødedestination. Konkurrenter arbejder nu både på tværs af egne interesser og kommunegrænser”, siger Berit Elmark, udviklingschef, VisitNordsjælland.

HORESTA: Regeringens satsning på erhvervsturismen er et stærkt signal

Regeringens investering på 23 millioner kroner i møde- og erhvervsturismen får fuld opbakning fra HORESTA, der fremhæver erhvervsturisters markant højere døgnforbrug og ser satsningen som både økonomisk klog og strategisk nødvendig for Danmarks internationale konkurrencekraft.

Log ind