Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Et stort flertal af danskerne er i de senere år blevet mere opmærksomme på ikke at smide mad ud. Men hvordan er man en bæredygtig hotelgæst uden at skulle bide i det sure æble og gå på kompromis med den gode hoteloplevelse? Man stiller krav til sit hotel. Undersøgelsen foretaget af YouGov for Scandic viser, at de danske hotelgæster ikke er interesserede i initiativer som mindre tallerkener, at buffeten ikke bliver genopfyldt, eller at den droppes helt.
81 pct. af de adspurgte mener derimod, at hoteller, der tilbyder buffet, har et stort ansvar for at forhindre madspild. Mere end halvdelen svarer også, at det skal gøres ved at sælge overskudsmaden videre. Ifølge undersøgelsen er det særligt kvinder, personer bosat på Sjælland og dem på 50+, som mener, at hotellerne skal sælge deres overskudsmad og være mere bevidste om deres del af ansvaret for klimabelastningen.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
- 
                            Ny HORESTA-direktør vil ændre fortællingen om branchen30-10-2025 
 
- 
                            Venstre-profil: Kommuner skal kunne tvinge Airbnb til at udlevere data30-10-2025 
 
- 
                            Korttidsudlejning kobles til ulovlig CPR-registrering i København30-10-2025 
 
- 
                            S og V går sammen i ny alliance for flere p-pladser i København30-10-2025 
 
- 
                            Fødevareminister nedlægger stillinger og samler styrelser i ny enhed30-10-2025 
 
- 
                            The Guardian hylder Fyn som eventyrlig og magisk rejsedestination30-10-2025 
 
- 
                            Hotel Faaborg solgt efter kort tid på markedet30-10-2025 
 
- 
                            Hvide Sande Havn udbyder nøgleområde til hotel- og ferieudvikling30-10-2025 
 
